PPC reklamy

Jak fungují PPC reklamy?

PPC je zkratka z anglického slovního spojení pay-per-click a znamená platbu za proklik. Jak již název napovídá, inzerent (Vy) platí obecně v případě prokliknutí reklamy, nikoli její zobrazení. V České republice se PPC reklama umisťuje na nejpoužívanější internetové vyhledávače - Seznam a Google.

Podle toho tedy existují dva nejpoužívanější systémy PPC reklamy – Seznam Sklik a Google Ads. Reklama se zobrazí na základě vyhledávaného dotazu - klíčového slova. Klíčová slova musí být tedy relevantní k nabízeným produktům či službám firmy.

Cílení a efektivita PPC reklam

Kromě klíčových slov, které se využívají především u textových reklam, lze také cílit na určité publikum na základě věku, pohlaví, zájmů či témat. V tomto případě lze využít i kombinovanou reklamu (text + obrázek) nebo bannery.

Cílení má oproti necílené reklamě velkou výhodu – nabídne potencionálním zákazníkům přesně to, co hledají a tím se zvyšuje možnost, že si Váš produkt/službu koupí.

Oslovení návštěvníků vašeho webu

Výhodou PPC reklam je tzv. remarketing či retargeting (podle zvoleného PPC systému), kdy lze zacílit reklamu na návštěvníky, jež u Vás již nakoupili a Vy jim nyní chcete nabídnout další doplňkový produkt/službu.

V případě produktů, jež mají přesné datum spotřeby (např. kontaktní čočky) můžete tímto jednoduchým způsobem zákazníka upozornit, že se blíží konec spotřební lhůty a je třeba opakovat nákup Vašeho produktu.

Oslovit můžete i návštěvníky webových stránek a eshopů, kteří si sice daný produkt/službu prohlíželi, ale dosud jej nekoupili/neobjednali/nepoptali. Možností, jak využít remarketing/retargeting a oslovit zákazníky je tedy hned několik. Nejúčinnější možnou alternativou je zkombinování různých typů PPC reklam a cílení. Z těchto důvodů jsou právě PPC reklamy velmi efektivní a tedy i četně využívané.